Ikut Mengikut

Tuesday, November 16, 2010

.:Keseronokan berBahasa Melayu Tinggi:.

Ah tajuk ini sudah menampakkan kesekemaan kepada muncai (sekiranya anda bukan seorang ahli bahasa.) Sekiranya anda seorang ahli bahasa anda tidak mungkin menganggap muncai seorang yang sangat skema kerana menggunakan BMT ini.

Mahu dijadikan cerita, muncai telah menyahut cabaran seseorang untuk menggunakan BMT di “wall” facebook muncai sendiri. Dan YA! muncai menyahut cabaran itu.

Ha! ini “screenshot” menyatakan persetujuan menyahut cabaran tersebut.

saya 

Ha!Itu dia ayat yang menyahut cabaran orang itu. Dan buat kali pertamanya “comments” muncai menjejah 66 “comments” dan 10 orang yang suka dengan “comments” tersebut. Tidak sepernah-pernah muncai mendapat balasan sebanyak itu.

Hal ini membuktikan, sekiranya masyarakat di Malaysia menggunakan Bahasa Melayu Tinggi (BMT) secara menyeluruh, akan memudahkan pemahaman seseorang itu terhadap apa yang dikatakan.

Maka apa kata anda turut bersama-sama memeriahkan juga penggunaan BMT ini. HA! ini seorang yang juga sudah menyahut cabaran muncai di Facebook beliau. Ini bukti beliau menyahut cabaran muncai.

husna

Ha! sudah terbukti bukan? Maka, bila pula anda mahu menyahut cabaran menggunakan BMT ini?!

Oh! sekiran sahaja “post” penuh skema kali ini ya! Lain kali muncai bercerita mengenai pengalaman berbual dalam BMT ini!

si muncai etot

2 comments:

husna. said...

hahaha. aku sukakannya (:
lain kali, letak link sekali ya.

muncai said...

ouh!saya lupa sama sekali untuk meletakkan link blog anda di situ. lain kali akan di letak ya!